Eerste digitale nieuwsbrief "Anders Kerken"

Bij deze ontvang je de eerste digitale nieuwsbrief van de werkgroep "Anders Kerken". Uit de diverse reacties op de vorige diensten is gebleken dat het medium "e-mail" goed heeft gewerkt. Daarom willen wij je met deze nieuwsbrief graag op de hoogte houden van de "Anders Kerken" diensten en alles wat daar mee samenhangt.
Wij hopen van harte dat je deze nieuwsbrief wilt blijven ontvangen. Het is de bedoeling om deze steeds één week voor een "Anders Kerken" dienst te versturen. Mocht je geen prijs stellen op deze nieuwsbrief dan kun je op de link "afmelden" klikken (helmaal bovenaan) en vervolgens je email-adres invullen. Je wordt dan uit het bestand verwijderd.
Maar het kan natuurlijk ook zijn dat je graag mailadressen wilt laten toevoegen aan het bestand, bijvoorbeeld van vrienden of familie, die ook graag op de hoogte gehouden willen worden. In dat geval kun je die adressen doormailen naar info@anders-kerken.nl.

30 augustus weer "Anders Kerken"

30 augustus weer

Na het succes van de eerste twee diensten in januari en in maart, kon een vervolg natuurlijk niet uitblijven. Dit jaar heeft de werkgroep nog twee diensten kunnen organiseren en de eerst volgende is op zondag 30 augustus. Ook deze keer zal de EPN-band de dienst weer begeleiden met moderne en swingende muziek.
Het thema is "Zondag Anders Kerken........, En maandag?" Het zal duidelijk zijn dat dit een verwijzing is naar de vraag hoe wij door de week 'handen en voeten' kunnen geven aan het "Christen zijn"
Vast onderdeel van de dienst is het kofiie-drinken, voorafgaand aan het officiële gedeelte. Hierop zijn veel positieve reacties gekomen. Even een moment om nader met elkaar in contact te komen.

De koffie staat klaar vanaf 10:00 uur en om 10:30 uur gaan we met de dienst beginnen (net als de vorige keer in het Gereformeerd Kerkelijk Centrum). Jullie zijn er toch weer bij?

Kinder-nevendienst & Kinder-oppas

We hopen ook op 30 augustus (net als de vorige keren) weer veel kinderen te mogen begroeten. De leden van de kinder-nevendienst commissie en van de kinder-oppas zijn er helemaal klaar voor. Samen hopen we er een gezellige maar ook leerzame dienst van te maken.
Bij deze willen we ook graag een oproep doen voor versterking. Gelukkig is er al best veel hulp aangeboden maar het goed als men elkaar kan afwisselen want op dit moment zijn alle leidsters en leiders hard nodig. Mocht het je leuk lijken om mee te helpen, stuur dan een mailtje naar info@anders-kerken.nl. Alle hulp is welkom.

EPN uitgebreid

Inmiddels is het alweer een jaar geleden dat de EPN-band is opgericht en de eerste repetities plaatsvonden. In dat jaar is er veel gebeurd. Niet alleen is het repertoire gegroeid maar ook het aantal bandleden. Sinds de laatste dienst van 15 maart j.l. hebben we Julia Nijhuis mogen verwelkomen als pianiste en is Andrea Menzo de band komen versterken met dwarsfluit. Ook de "vocals" hebben uitbreiding gekregen. Renate Pouls en William Poortman draaien nu volop mee met de repetities en zullen bij de volgende dienst (op 8 november a.s.) meezingen.
We zijn enorm blij met deze uitbreiding omdat mensen elkaar nu kunnen afwisselen of in kunnen vallen als dat nodig mocht zijn.
Nog steeds kan de band versterking gebruiken. Bespeel jij een instrument? Laat het ons weten. Hoe meer muzikanten we achter de hand hebben, hoe beter.