Volgende week zondag 11 mei weer "Anders Kerken"

Dag allemaal,

Volgende week is er weer "Anders Kerken" in Antenne. Het thema van deze dienst is "In de schoenen van een ander..."

Heel vaak “weten” we precies voor een ander hoe die had moeten handelen in een situatie of gesprek… We zijn al snel verontwaardigd als een ander, zelfs als het een directe naaste betreft, anders reageert dan wij misschien bedacht hadden.
Heel vaak reageren we impulsief op een situatie en nemen we niet de tijd om ons écht te verdiepen in een ander.
Luisteren we wel goed wat de ander zegt?

En stel nu eens dat ons die netelige situatie was overkomen, hoe hadden wij dan, vaak onder een bepaalde druk, gereageerd?
Stel nu eens dat wij moesten leven met een beperking bij ons zelf of in onze directe omgeving, hoe zouden wij dan reageren en ervaren worden door onze omgeving?

Voorganger tijdens deze dienst is Ds. van Staveren en samen met hem proberen we ons zelf in beweging te zetten om opnieuw naar ons eigen handelen te kijken. We hopen hiervoor dan ook praktisch “gereedschap” mee te krijgen.

Zoals altijd staat de koffie klaar vanaf 10:00 uur. Om 10:30 beginnen we met de dienst.

Tot volgende week!